ساعت شیائومی می واچ گلوبال در مقابل امیزفیت GTR 2؛ کدام را بخریم؟

به گزارش مجله کامسا، در این مقاله دو ساعت هوشمند باکیفیت و محبوب از دو برند چینی حرفه ای بازار یعنی شیائومی و امیزفیت را در بخش های مختلف مورد آنالیز قرار می دهیم؛ ساعت هوشمند شیائومی می واچ گلوبال در مقابل امیزفیت GTR 2. این دو ساعت هوشمند در بازار گجت های پوشیدنی اختلاف قیمتی بسیار کمی دارند. با این حال اما یک سری تفاوت ها در مشخصات فنی و امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می دهند، وجود دارد که دانستن آن ها به شما در انتخاب برترین گزینه یاری می نماید. اگر قصد خرید یک ساعت هوشمند پرقابلیت از برندهای شناخته شده بازار را دارید، خبرنگاران را در این مقاله همراهی کنید، چرا که هر دو محصول جزو پرطرفدارترین ساعت های هوشمند بازار هستند.

ساعت شیائومی می واچ گلوبال در مقابل امیزفیت GTR 2؛ کدام را بخریم؟

مشخصات کلی ساعت شیائومی می واچ گلوبال در مقابل امیزفیت GTR 2

شیائومی پس از عرضه موفقیت آمیز اولین ساعت هوشمندش یعنی می واچ در سال 1398 که با استقبال بسیار گسترده کاربران همراه شد، نسخه گلوبال (جهانی) این محصول را در سال 1400 روانه بازار کرد که برخلاف نسخه اصلی اش نمایشگر دایره ای شکل دارد و حس و حال مدرن تری را نسبت به نسل اول ساعت هوشمند شیائومی به کاربران القا می نماید.

در سوی مقابل امیزفیت نیز در سال 1400، ساعت هوشمند نو و پرچم دار خود یعنی GTR 2 را با قیمتی معقول و کیفیت درخور توجه به عنوان جایگزین نسل اول ساعت هوشمند GTR روانه بازار کرد. پیش از اینکه به مقایسه و بررسی بخش های مختلف این دو ساعت هوشمند پیشرفته بپردازیم، خالی از لطف نیست که نگاهی به جدول مشخصات فنی این دو گجت پوشیدنی داشته باشیم تا ببینیم شرایط آن ها روی کاغذ به چه صورت است.

نام ساعت هوشمندامیزفیت GTR 2شیائومی می واچ گلوبال
وزن و ابعاد10.7 × 46.4 × 46.4 میلی متر - 31.5 گرم (نسخه Sport)

- 39 گرم (نسخه کلاسیک)

53.3 در 45.9 در 11.8 میلی متر

- 32 گرم

سیم کارتخیرخیر
کیفیت ساختبدنه آلومینیومی (نسخه Sport) - بدنه استیل (نسخه کلاسیک) - بند سیلیکونی یا چرمی 22 میلی متر - بدنه دایره ایفریم فلزی - بدنه دایره ای - بند پلی آمید تقویت شده با فایبرگلاس، سیلیکون TPU
نوع و مقدار نمایشگرAMOLED با ابعاد 1.39 اینچنمایشگر 1.39 اینچی AMOLED
رزولوشن و روشنایی نمایشگررزولوشن 454 در 454 پیکسل - تراکم پیکسلی 326 پیکسل بر اینچ- پوشش ضد جذب اثر انگشت و ضدخش - پشتیبانی از قابلیت نمایشگر همواره روشن (Always on Display) - نرخ نوسازی تصویر 60 هرتزرزولوشن 454 در 454 پیکسل - تراکم پیکسلی 462 پیکسل بر اینچ - روشنایی 450 نیت- پشتیبانی از نمایشگر همواره روشن (Always on Display) - نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز - 16 میلیون رنگ
سیستم عامل و حافظه داخلی و رم

سیستم عامل اختصاصی امیزفیت - سازگار با اندروید 5.0، iOS 10.0 و بالاتر - دارای حافظه داخلی 3 گیگابایت

سیستم عامل اختصاصی شیائومی سازگار با اندروید 5.0، iOS 10.0 و بالاتر

نوع هشدارویبرهویبره
اسپیکرداردندارد
باتریباتری غیر قابل تعویض با ظرفیت 471 میلی آمپر ساعت (شارژ کامل در 2.5 ساعت)باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 420 میلی آمپر ساعت (شارژ کامل در 2 ساعت)
حسگرهاحسگر اختصاصی BioTracker 2، حسگر ضربان قلب با قابلیت محاسبه مقدار اکسیژن خون (PPG)، شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، حسگر نور محیط، حسگر فشار هوا، موتور ویبرهشتاب سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب سنج، فشارسنج، قطب نما، SpO2
فناوریفاقد ارتباطات سلولارفاقد ارتباطات سلولار
بلوتوثبلوتوث نسخه 5.0بلوتوث نسخه 5.0
ضد آب بودنبله - تا عمق 50 متری سطح آب به مدت 10 دقیقهبله - تا عمق 50 متری سطح آب برای 10 دقیقه
مقدار شاژردهی باتری14 روز استفاده عادی - 38 روز استفاده کم - 6.5 روز استفاده زیاد16 روز استفاده معمولی - 22 روز استفاده ساده - 50 ساعت استفاده کامل
رنگ های قابل عرضهمشکی، نقره ایمشکی، آبی و بژ
سایر قابلیت ها

قابلیت مکالمه دارد، محاسبه مسافت طی شده، محاسبه کالری سوزانده شده، آلارم، نمایش آب و هوا، دستیار هوشمند آفلاین، پایش سطح استرس، پایش سطح کیفیت خواب، سنجش سطح اکسیژن خون، پایش 24 ساعته ضربان قلب، پشتیبانی از واچ فیس های متعدد، پشتیبانی از 12 حالت ورزشی نظیر دویدن، تردمیل، دوچرخه سواری، شنا و ورزش های ترکیبی، امکان مکالمه و چت

قابلیت مکالمه ندارد- پشتیبانی از 117 ورزش با قابلیت محاسبه کالری سوزانده شده، پایش ضربان قلب، مقدار گیری سطح اکسیژن خون، پایش شرایط خواب، قابلیت شخصی سازی واچ فیس، نمایش اعلان های گوشی و تقویم، تایمر، هشدار بیدارباش

شیائومی می واچ گلوبال در مقابل امیزفیت GTR 2؛ طراحی و کیفیت ساخت

مقایسه شیائومی می واچ گلوبال در مقابل امیزفیت GTR 2 را از بخش طراحی این دو ساعت هوشمند شروع می کنیم؛ جایی که این دو گجت پوشیدنی پرچم دار شباهت های زیادی به یک دیگر دارند، اما یک سری تفاوت های ریز نیز بین آن ها دیده می شود.

هر دو ساعت هوشمند از یک نمایشگر با طراحی دایره ای شکل بهره می برند؛ شیائومی در می واچ گلوبال از طراحی مدرن و مجذوب کنندهی استفاده نموده که اگرچه المان های یک ساعت هوشمند با طراحی ظریف در آن دیده نمی شود، اما به خوبی می تواند حس و حال یک ساعت هوشمند پرچم دار باکیفیت را به کاربران القا کند. بعلاوه طراحی این ساعت تاحدودی یادآور طراحی ساعت های هوشمند اوپو واچ است.

در سوی مقابل اما، امیزفیت از یک طراحی نسبتاً کلاسیک و کاملا مینیمال برای ساعت هوشمند GTR 2 خود استفاده نموده که با حاشیه های معقول به طور یکپارچه با صفحه شیشه ای منحنی ادغام می شود و نسبت به نماینده شیائومی بسیار ظریف تر و جمع وجورتر است. به بیانی دیگر، ظاهر GTR 2 تلفیقی از طراحی مدرن و طراحی سنتی در ساعت های مچی است تا کاربران با استفاده از این ساعت، حال و هوای ساعت های قدیمی را از یاد نبرند.

امیزفیت GTR 2 در دو نسخه اسپرت و کلاسیک عرضه شده که مدل اسپرت از قابی آلومینومی بهره می برد و در نسخه کلاسیک نیز شاهد حضور فولاد ضد زنگ در فریم این محصول هستیم. نسخه اسپرت این ساعت وزنی 31.5 گرمی دارد که برای استفاده روزمره کاملاً ایده آل است، اما وزن نسخه کلاسیک آن به حدود 39 گرم می رسد که شاید مناسب مچ دست همه کاربران نباشد. مهم ترین تفاوت این دو نسخه نیز به حاشیه های نمایشگر بر می شود که تفاوت ظاهری چندان بارزی ایجاد نمی نماید.

شیائومی می واچ گلوبال علی رغم طراحی ضخیمی که دارد، سنگینی وزن آن به 32 گرم می رسد که آن را برای استفاده روزمره به گزینه مطلوبی تبدیل می نماید. این ساعت هوشمند برخلاف نماینده امیزفیت در یک نسخه و آن هم با بدنه فلزی روانه بازار شده که که مقاومت بسیار خوبی دارد و در برابر ضربات احتمالی و خط وخش ها خیال کاربران راحت خواهد بود. بعلاوه هر دو ساعت از مواد ضدحساسیت فراوری شده اند تا برای پوست کاربران مسائل آلرژیکی ایجاد نشود.

شیائومی در ساخت این گجت پوشیدنی از بدنه ای با ساختار براق استفاده نموده که طبیعتاً مجذوب کنندهیت بصری بیشتری به ساختار مات ساعت هوشمند امیزفیت GTR 2 دارد. البته در این طور مسائل، سلیقه کاربران حرف اول را می زند. روی فریم جانبی شیائومی واچ گلوبال شاهد قرارگیری دو دکمه فیزیکی هستیم که یکی برای انتقال به Home و دیگری برای اجرای فرمان Sport به انجام وظیفه می پردازد. دقیقاً همین دو دکمه فیزیکی در طراحی فریم جانبی امیزفیت GTR 2 نیز به چشم می خورد.

بعلاوه نماینده امیزفیت مجهز به اسپیکر و میکروفون است تا کاربران با استفاده از آن ها، امکان مکالمه مستقیم را داشته باشند. اما متاسفانه چنین قابلیتی در ساعت هوشمند شیائومی وجود ندارد تا یکی از نقطه ضعف های اصلی این ساعت لقب بگیرد. بندهای هر دو ساعت قابلیت تعویض دارند و در مدل ها و طرح های مختلفی در بازار به فروش می رسند. بعلاوه هر دو ساعت نیز از بلوتوث نسخه 5.0 برای اتصال به دستگاه های هوشمند شما استفاده می نمایند.

از لحاظ ضخامت بدنه نماینده امیزفیت با بدنه ای حدود 10.7 میلی متری نسبت به بدنه 11.8 میلی متری شیائومی واچ گلوبال، روی دست کاربران با مچ های ظریف خیلی بهتر می نشیند. بنابراین، اگر ظرافت طراحی ساعت روی مچ دست برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، انتخاب امیزفیت GTR 2 می تواند گزینه بهتری برای شما باشد. اما در مجموع از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت، هر دو ساعت حس و حال یک گجت پوشیدنی باکیفیت و پیشرفته را به کاربران ارائه می دهند.

شیائومی می واچ گلوبال در مقابل امیزفیت GTR 2؛ نمایشگر و ویژگی هایش

در بخش نمایشگر این دو ساعت هوشمند پرچم دار، تعداد شباهت ها بسیار بیشتر از تفاوت ها است و همین مسئله شاید انتخاب بین این دو ساعت را برای کاربران کمی سخت کند، اما با دانستن یک سری تفاوت ها به راحتی قادر به تصمیم گیری خواهید بود.

اگر هنگام خرید یک ساعت هوشمند تراکم پیکسلی و کیفیت تصویر نمایشگر برای شما جزو اولویت های اصلی به شمار می رود، باید به سراغ ساعت هوشمند شیائومی می واچ گلوبال بروید. چرا که این ساعت هوشمند از چگالی تصویر 462 پیکسل بر اینچ بهره می برد و تصاویر را باکیفیت بسیار خوبی برای شما به نمایش می گذارد. در سوی مقابل باید به تراکم پیکسلی 326 پیکسل بر اینچی نماینده امیزفیت اشاره کنیم.

اما اگر مقاومت نمایشگر آن در برابر حوادث احتمالی برای شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، شاید امیزفیت GTR 2 گزینه بهتری برای شما باشد، چرا که سطح 3D نمایشگر امیزفیت GTR 2 از پوشش محافظ ضد جذب اثرانگشت و ضدخش پوشیده شده تا در برابر خطوخش یا باقی ماندن اثرانگشت، مقاومت مناسبی نشان دهد. هر دو ساعت هوشمند مجهز به نمایشگر 1.39 اینچی AMOLED هستند که از رزولوشن تصویر 454 در 454 پیکسل پشتیبانی می نمایند و به لطف پشتیبانی از رفرش ریت 60 هرتزی، اسکرول روانی را به کاربران ارائه می دهند.

طبیعتاً در این نوع نمایشگرها، رنگ ها بسیار زنده تر و مجذوب کننده تر به نمایش در می آیند و رنگ مشکی نیز عمیق تر دیده می شود. بعلاوه باید به قابلیت صفحه نمایش همواره روشن (Always On Display) هر دو ساعت هوشمند اشاره کنیم که از محبوبیت بالایی میان کاربران برخوردار است و اطلاعات مفیدی نظیر زمان فعلی، تعداد تمریناتی که انجام داده اند، تعداد گام هایی که طی نموده اند، مقدار باتری و موارد دیگر را بدون روشن کردن صفحه در اختیار آن ها قرار می دهد. حداکثر روشنایی نمایشگر هر دو ساعت به 450 نیت می رسد که برای استفاده در زیر نور شدید آفتاب شاید خیلی مطلوب نباشد، اما کار راه انداز است.

شیائومی می واچ گلوبال در مقابل امیزفیت GTR 2؛ ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری

در بخش ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری، شاهد ادامه شباهت های بین این دو ساعت هوشمند هستیم. هر دوی این ساعت های هوشمند امیزفیت و شیائومی با گوشی های اندرویدی 5.0 به بالا و iOS 10 به بالا سازگار هستند و کاربران از این بابت هیچ دغدغه ای نخواهند داشت.

امیزفیت اپلیکیشن اختصاصی Zepp را برای کاربران ساعت های هوشمندش در نظر گرفته که محیط کاربردی کمی پیچیده ای دارد و این قابلیت را به کاربران می دهد تا به شخصی سازی بخش های مختلف ساعت از جمله واچ فیس های مختلف بپردازند. کاربران با بهره گیری از این اپ بعلاوه قادرند گزارشی از فعالیت های ورزشی روزانه خود را دریافت نمایند و تاریخچه استفاده از سنسورهای ساعت را نیز مورد بررسی قرار دهند. با این اپلیکیشن، می توانید به طور موثرتری از امکانات GTR 2 بهره ببرید.

در سوی مقابل، شیائومی می واچ گلوبال با اپلیکیشن Mi Fitness (Xiaomi Wear) به گوشی های هوشمند شما متصل می شود و طیف گسترده ای از امکانات مختلف نظیر واچ فیس های متعدد، گزارش های جامع سلامتی و ورزشی و موارد دیگر را در دسترس کاربران قرار می دهند. بعلاوه کاربران این امکان را دارند که برنامه های دلخواه خود را برای ارسال نوتیفیکیشن روی ساعت شحصی سازی نمایند.

هر دو ساعت هوشمند تنها از زبان فارسی در پیغام ها و نوتیفیکیشن ها بدون به هم ریختگی فونت پشتیبانی می نمایند، اما در محیط کاربری و سیستم عامل این ویژگی وجود ندارد. امیزفیت GTR 2 مجهز به سه گیگابایت حافظه داخلی است، اما امکان نصب برنامه های ثالث روی آن وجود ندارد و صرفا کاربران می توانند با استفاده از اپلیکیشن Zepp روی ساعت آهنگ بریزند و به آن ها گوش دهند. GPS نیز در هر دو ساعت هوشمند وجود دارد.

شیائومی می واچ گلوبال در مقابل امیزفیت GTR 2؛ قابلیت های سلامتی و ورزشی

بهره گیری از قابلیت های سلامتی متعدد، در محصولات هر دو برند شیائومی و امیزفیت بسیار حائز اهمیت است، اما از آنجایی که ساعت های امیزفیت به شکل تخصصی اهداف سلامتی را دنبال می نمایند، این دسته از ویژگی ها برای کاربران امیزفیت GTR 2 بسیار بیشتر و قابل اطمینان تر است.

هر دو ساعت هوشمند GTR 2 و می واچ گلوبال شیائومی مجهز به حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2) هستند، اما بین این دو، باید به عملکرد دقیق تر سنسور بیومتریک BioTracker PPG 2.0 گجت پوشیدنی امیزفیت اشاره کنیم که در ارائه نتایج دقیق تر عملکرد بهتری دارد. چرا که این سنسور مقدار اکسیژن خون شما را در مدت زمان 25 ثانیه مقدار گیری می نماید تا به سرعت شرایط جسمی شما را بررسی نموده و گزارش کاملی را در این زمینه به شما ارائه دهد.

علاوه بر این، هر دوی این ساعت های هوشمند پرچم دار مجهز به قابلیت پایش خواب نیز هستند تا شرایط سلامت شما را حتی در زمان خواب نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند. بهره گیری از فشارسنج نیز دیگر قابلیت سلامتی مشترک این دو ساعت هوشمند به شمار می روند. بعلاوه این ساعت ها مجهز به GPS هستند اما در این زمینه، شیائومی می واچ به لطف پشتیبانی از تراشه 12 نانومتری GPS دو بانده مالتی سیستم با سرعت و دقت بیشتری فرآیند ردیابی را انجام می دهد.

از لحاظ قابلیت های ورزشی، نماینده شیائومی حرف های بیشتری برای گفتن دارد، چرا که این ساعت هوشمند بیش از 117 فعالیت ورزشی را پوشش می دهد تا ردیابی تمرینات ورزشی ساده ای مثل دو، شنا، پیاده روی، کوهنوردی، دوچرخه سواری، بدنسازی جزو پیش پا افتاده ترین ویژگی های ورزشی این ساعت به شمار آید.

این ساعت هوشمند به جهت بررسی داده های ورزشی شما، از معیارهای مختلفی استفاده می نماید که مهمترین آن ها مصرف کالری، استرس، سرعت، BPM ،SpO2 هستند و شما باید یک سری اطلاعات نظیر قد و وزن خود را در اختیار ساعت قرار بدهید. در سوی مقابل کاربران امیزفیت GTR 2 قادرند 12 نوع تمرین ورزشی خود را با این ساعت هوشمند پایش نمایند که شامل پیاده روی، دو، شنا، کوهنوردی، دوچرخه سواری، دوچرخه ثابت، اسکی، تردمیل و موارد دیگر می شود.

شیائومی می واچ گلوبال در مقابل امیزفیت GTR 2؛ قابلیت ضد آب بودن

خوشبختانه هر دو ساعت هوشمند شیائومی می واچ گلوبال در مقابل امیزفیت GTR 2 دارای مقاومت 5 اتمسفری (5ATM) در برابر نفوذ آب هستند که به زبانی ساده می توانند تا عمق 50 متری سطح آب به مدت 10 دقیقه دوام بیاورند. با این تفاسیر، این دو ساعت می توانند شما را در ورزش های آبی همراهی نمایند و کاربران با خیالی راحت می توانند از آن ها استفاده نمایند.

شیائومی می واچ گلوبال در مقابل امیزفیت GTR 2؛ باتری و شارژدهی

از لحاظ باتری و شارژدهی، اگرچه امیزفیت GTR 2 باتری پرظرفیت تری دارد، اما این نماینده شیائومی است که مدت زمان بیشتری می تواند شما را همراهی کند. گجت پوشیدنی شیائومی از یک باتری 420 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که در استفاده عادی تا 16 روز روشن می ماند و در صورت فعال بودن حالت ذخیره انرژی این مقدار به حدود 22 روز افزایش پیدا می نماید.

در سوی مقابل امیزفیت GTR 2 با داشتن باتری با ظرفیت 471 میلی آمپر ساعت، قادر است تا 14 روز استفاده معمولی برای شما دوام بیاورد. با این حال اگر سنسور مقدار گیری ضربان قلب و مانیتور اکسیژن خون را در کنار نمایشگر همواره روشن به صورت اتوماتیک روشن بگذارید، طول عمر باتری از 14 به 8 روز کاهش خواهد یافت. امیزفیت اعلام نموده در صورت استفاده از حالت ذخیره نیرو، این ساعت تا 38 روز برای شما دوام خواهد آورد که کمی عجیب به نظر می رسد.

در خصوص شارژ شدن نیز باید اشاره کنیم که امیزفیت GTR 2 در عرض 2.5 ساعت به طور کامل شارژ می شود و شیائومی می واچ گلوبال نیز به 2 ساعت زمان برای شارژ شدن احتیاج دارد.

شیائومی می واچ گلوبال در مقابل امیزفیت GTR 2؛ جمع بندی و سخن پایانی

نکات مثبت شیائومی می واچ گلوبال

  • نمایشگر AMOLED با تراکم پیکسلی بسیار خوب
  • شارژدهی بسیار مناسب باتری
  • پشتیبانی از طیف گسترده فعالیت های ورزشی
  • مجهز به GPS دقیق
  • ضد آب تا عمق 50 متری سطح آب
  • پشتیبانی از زبان فارسی در پیغام ها

نکات منفی شیائومی می واچ گلوبال

  • نداشتن قابلیت مکالمه
  • نتایج نه چندان دقیق سنسورهای سلامتی

نکات مثبت امیزفیت GTR 2

  • طراحی ظریف با نمایشگر AMOLED
  • مجهز بودن به قابلیت مکالمه
  • مجهز بودن به سه گیگابایت حافظه رم برای پخش موسیقی
  • سنسورهای سلامتی بسیار دقیق و پیشرفته
  • شارژدهی مناسب
  • واچ فیس های زیاد
  • ضد آب بودن تا عمق 50 متری
  • پشتیبانی از زبان فارسی در پیغام ها

نکات منفی امیزفیت GTR 2

  • عدم پشتیبانی از قابلیت های ورزشی متنوع
  • گیج نماینده بودن رابط کاربری اپلیکیشن Zepp و کمبود ویژگی ها
  • پرمصرف بودن قابلیت برقراری تماس

با توجه به مقایسه های انجام شده، به نظر می رسد هر دو ساعت هوشمند ارزش خرید بالایی دارند، به ویژه آنکه این محصولات از لحاظ قیمتی نیز بسیار نزدیک به هم هستند و نماینده امیزفیت با قیمت بیشتری در بازار به فروش می رسد.

به طور کلی، اگر در پی یک ساعت هوشمند با حاشیه های معقول نمایشگر، طراحی کلاسیک جمع وجور و خوش دست، امکانات سلامتی پیشرفته با قابلیت برقراری تماس هستید، امیزفیت GTR 2 انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

اما اگر در هنگام خرید یک ساعت هوشمند ویژگی هایی نظیر طراحی مدرن با نمایشگر باکیفیت، شارژدهی بالا، پشتیبانی از طیف گسترده فعالیت های ورزشی و داشتن سنسور GPS دقیق برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، شیائومی می واچ گلوبال گزینه خرید مجذوب کننده تری برای شما خواهد بود.

نظر شما در خصوص این دو ساعت هوشمند مقایسه شده چیست؟ آیا شما تجربه استفاده از این دو گجت پوشیدنی پرچم دار شیائومی و امیزفیت را دارید؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را در این رابطه با ما و سایر کاربران خبرنگاران در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Versus

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 شهریور 1402 بروزرسانی: 13 شهریور 1402 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1335

به "ساعت شیائومی می واچ گلوبال در مقابل امیزفیت GTR 2؛ کدام را بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت شیائومی می واچ گلوبال در مقابل امیزفیت GTR 2؛ کدام را بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید